Los dit raadsel op (gebruik de woorden van Kapitel 2, Lektion 1-4 (S. 92-94). Vul de Nederlandse vertaling in. Het getal dat je nodig hebt maak je van de letters op deze plekken: eerste letter van woord 9 laatste letter van woord 2 eerste letter van woord 7
Dit is het 1e getal van je code.
Aufgabe 2:
Pak je boek en zoek op: (schrijf alle getallen op een papier)
*Seite siebenundfünfzig > Hoe laat gaat het chocolademuseum open op normale dinsdagen (dus niet in vakanties)? … Uhr *Seite einundsechzig > Hoe duur is “die Hose” … Euro *Seite neunundsechzig > Welke “Lektion” begint er op deze pagina? Lektion … *Seite achtundsiebzig > Over hoeveel miljoen gaat het liedje van Max Gisinger? … Millionen *Seite siebenundachtzig > Hoe oud is René W? … Jahre alt. *Seite neunundachtzig > Wanneer vieren de Duitsers “Silvester”? Am … . Dezember.
Tel alle getallen bij elkaar op. Deel dit getal door 80 en je hebt het tweede getal van je code.
Aufgabe 3:
Luister naar dit liedje. Wat is het getal dat hier wordt genoemd. Deel dit door 33. En je hebt het volgende getal van je code.
Aufgabe 4:
Vul de juiste vervoegingen van de genoemde werkwoorden toe en ontvang het 4e getal van de code. Let op: pas als je er 8 goed hebt, krijg je het getal dat je nodig hebt voor je code te zien (onderaan de opdracht).
Aufgabe 5:
Zoek het Artikel (lidwoord) en juiste Substantiv (zelfstandig naamwoord) bij elkaar. Dit doe je op het Artikel en Substantiv te klikken die bij elkaar horen (dus in totaal 3 combinaties). Als je ze goed hebt verschijnt er een woord (= getal).
Aufgabe 6:
Dit is een memorie. Zoek de kleur en de Duitse benaming bij elkaar. Dit doe je door op de vakjes te klikken. Als je alles bij elkaar hebt gezocht, wordt er een getal voor je code getoond. Dit komt dan op de 6e plek.
Aufgabe 7:
Bekijk de (hele) edpuzzle, beantwoord de vragen en vindt het getal dat op de 7e plek komt.
Alle opdrachten af?
Typ dan hier je 8 cijferige code.
Heb je de code goed? Dan vind je een aanwijzing hoe het kluisje te openen.